İptal
ve İade Koşulları
TÜKETİCİ HAKLARI – SÖZLEŞMEDEN CAYMA – İPTAL VE İADE KOŞULLARI
GENEL:
- Kullanmakta olduğunuz www.pinon.com.tr İnternet sitesi
üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön
bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş
sayılırsınız.
- ALICI, satın aldığı Ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502
sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer
yasalara tabidir.
- Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri ALICI tarafından
ödenecektir.
- Satın alınan her bir ürün, 30 (otuz) günlük yasal süreyi aşmamak kaydı
ile ALICInın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu
süre içinde ürün teslim edilmez ise, ALICI mesafeli satış sözleşmesini
sona erdirebilir.
- Satın alınan ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun teslim
edilmek zorundadır.
- Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaşması durumunda, SATICI bu
durumu öğrendiğinden itibaren 3 (üç) gün içinde yazılı olarak alıcıya bu
durumu bildirmek, 14 (ondört) gün içinde de toplam bedeli ALICI’ya iade etmek
zorundadır.
SATIN ALINAN ÜRÜN BEDELİ ÖDENMEZ İSE:
- ALICI, satın aldığı Ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal
ederse, SATICInın Ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.
KREDİ KARTININ YETKİSİZ KULLANIMI İLE YAPILAN ALIŞVERİŞLER:
- Ürün teslim edildikten sonra, ALICInın ödeme yaptığı kredi kartının
yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit edilirse ve
satılan ürün bedeli ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya
ödenmez ise, ALICI, sözleşme konusu Ürünü en geç 3 (üç) gün içerisinde,
nakliye/kargo gideri SATICI’ya ait olacak şekilde, SATICI’ya iade etmek
zorundadır.
ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE:
- Ürünün normal satış/teslimat koşulları dışında olağanüstü durumlar
(hava muhalefeti, yoğun trafik, deprem, sel, yangın gibi Tarafların
iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve Tarafların borçlarını
yerine getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin oluşması gibi
mücbir sebepler) nedeni ile yasal azami 30 (otuz) günlük süre zarfında
teslim edilememesi söz konusu ise, SATICI teslimat ile ilgili olarak
ALICI'yı bilgilendirir. Bu durumda ALICI siparişi iptal edebilir, benzer
bir ürün sipariş edebilir veya olağanüstü durum sonuna kadar bekleyebilir.
- ALICI siparişi iptal ederse; ALICI’nın ödemeyi nakit olarak yaptığı
hallerde, Ürün tutarı iptalinden itibaren 14 (ondört) gün içinde ALICI’ya nakden
ödenir. ALICI, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise, bu iptalden itibaren 14
(ondört) gün içinde Ürün bedeli ilgili bankaya iade edilir. SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından
ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama süreç 2 ile 3 haftayı
bulabilir. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI’nın hesaplarına
yansıması, tamamen banka işlem süreci ile ilgili olup, olası gecikmeler
için SATICI sorumlu değildir.
ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL ETME YÜKÜMLÜLÜĞÜ:
- ALICI, sözleşme konusu malı teslim almadan önce muayene edecek; ezik,
kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı malı kargo şirketinden
teslim almayacaktır. Teslim alınan malın hasarsız ve sağlam olduğu kabul
edilecektir. ALICI, teslimden sonra mal/hizmeti özenle korunmak
zorundadır. Cayma hakkı kullanılacaksa mal kullanılmamalıdır. Ürünle
birlikte fatura da iade edilmelidir.
CAYMA HAKKI:
- ALICI; Sözleşme’nin mal satışına ilişkin olması durumunda, Ürünün
teslim tarihinden itibaren 14 (ondört) gün içerisinde, SATICI’ya bildirmek
şartıyla, hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin
Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir. ALICI, Sözleşme’nin kurulmasından
malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
SATICININ CAYMA HAKKI BİLDİRİMİ YAPILACAK İLETİŞİM BİLGİLERİ:
ŞİRKET
ADI/UNVANI:
PİNON TASARIM LTD. ŞTİ.
ADRES: AZİZİYE MAH. KUŞKONSU SOKAK BAĞ APT. NO
2/7 ÇANKAYA/ANKARA
EPOSTA: pinontasarim@gmail.com
13. Cayma hakkı
süresinin belirlenmesinde; (i) tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen
mallarda, ALICI’nın veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı
teslim aldığı gün; (ii) birden fazla parçadan oluşan mallarda, ALICI’nın veya
ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün; (iii)
belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde,
ALICI’nın veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim
aldığı gün esas alınır.
- Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ ya aittir.
- Cayma hakkının kullanılması için ALICI’nın 14 (ondört) günlük süre
içinde SATICI'ya cayma hakkını kullandığına dair açık bir bildirimi,
yukarıda belirtilen SATICI’nın iletişim adreslerine yazılı olarak
yöneltmiş olması ve Ürünün mesafeli satış sözleşmesinde düzenlenen
"Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri kapsamında yer
almaması şarttır.
CAYMA HAKKININ KULLANIMI:
- Üçüncü kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün faturası, (İade
edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun
düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir.
Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI
kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)
- İade formu,
- İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa
standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim
edilmesi gerekmektedir.
İADE KOŞULLARI:
- Cayma hakkının yasal süresi içerisinde kullanılması durumunda, Ürün'ün
azami 10 (on) gün içerisinde, giderleri SATICI'ya ait olmak üzere,
SATICI'nın yukarıdaki adresine gönderilmesi zorunludur. İnternet
Sitesi'nde ürün iadeleri için anlaşmalı kargo firması belirtilmiş ise,
ALICI, Ürün'ü bulunduğu ilçe dahilindeki veya haricindeki bir kargo
firması şubesinden gönderebilir, bu takdirde ALICI'dan masraf alınmaz.
- Cayma hakkı kullanımı mümkün olan
hallerde, ALICI, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik
özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmadığı
takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan Kanun gereği
sorumludur. Buna göre, cayma tarihine kadarki süreçte Ürün'ün kullanım
talimatlarına, teknik özelliklerine ve işleyişine uygun bir şekilde
kullanılmamasından ötürü değişiklik veya bozulma olursa ALICI cayma
hakkını kaybedebilir; SATICI tarafından kabul edildiği hallerde, iade edilecek
Ürün bedelinden değişiklik / bozulma kadar indirim yapılır.
- Yukarıda belirtilen gereklerin ALICI tarafından
yerine getirilmesi kaydı ile, cayma bildiriminin SATICI'ya ulaştığı
tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde, Ürün bedeli ve varsa Ürün'ün
ALICI'ya teslim masrafları ALICI'ya, Ürün'ü satın alırken kullandığı ödeme
aracına uygun bir şekilde iade edilir. Cayma hakkının kullanılması
nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına
düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal
edilir.
CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER:
ÖDEME VE TESLİMAT
- Sitemiz üzerinden havale ile ya da kredi
kartlarınız ile, Her türlü kredi kartınıza online tek ödeme ya
da online taksit imkânlarından yararlanabilirsiniz. Online
ödemelerinizde siparişiniz sonunda kredi kartınızdan tutar çekim işlemi
gerçekleşecektir.